تاکنون مقالات بسیاری در خصوص شبکه اجتماعی محبوب تلگرام در گروه مشاوره هیواتک ارائه شده است . از محبوب ترین آن ها می توان بهحالت روح تلگرام و دور زدن حالت روح تلگرام و تشخیص بلاک شدن در تلگرام اشاره کرد . با توجه به اینکه این روزها کانال تلگرام به یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی برای بسیاری از بیزینس ها تبدیل شده است و با توجه به سوالات بسیاری که کاربران در این خصوص داشتند در مقاله امروز به معرفی انواع کانال تلگرام یعنی کانال عمومی تلگرام و کانال خصوصی تلگرام خواهیم پرداخت و به برخی از سوالات رایج در خصوص کانال تلگرامپاسخ خواهیم داد .

 

 



کانال تلگرام چیست ؟

کانال تلگرام ابزای برای پخش پیام های عمومی به تعداد زیادی از مخاطبان می باشد . در واقع کانال تلگرام می تواند تعداد اعضای نامحدودی داشته باشد . هنگامی که شما در یک کانال تلگرام پستی می گذارید این پیام به نام کانال منتشر می شود و نه به نام شما . برای کمک به مدیر اصلی سازنده کانال می تواند مدیران بیشتری را برای کانال تلگرام خود تعیین کند . پست های پاک شده در کانال تلگرام برای همه اعضا ناپدید می شوند و نه فقط برای سازنده کانال . همچنین اعضای جدید کانال تلگرام می توانند تمام پیام های کانال حتی پیام های قبلی را نیز به محض Join شدن ببینند .

 

 


 



طریقه ساخت کانال تلگرام

برای ساخت کانال تلگرام در آیفون : روی آیکون new message که به شکل یک مداد در یک کادر مربعی در بالا و سمت راست صفحه است تپ کنید و در پنجره ای که باز می شود گزینه New channel را انتخاب نمایید .


برای ساخت کانال تلگرام در اندروید : روی آیکون مداد که در یک کادر آبی دایره ای و در سمت پایین و راست صفحه تلگرام دیده می شود تپ کنید و در لیستی که باز می شود گزینه New channel را انتخاب نمایید .


برای ساخت کانال تلگرام در ویندوز فون : روی دکمه + در نوار پایین صفحه تپ کنید و گزینه New channel را انتخاب نمایید .

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله آموزش ساخت کانال در تلگرام مراجعه کنید .

 

 


کانال عمومی تلگرام چیست ؟

کانال عمومی تلگرام یک username دارد و هر فردی با داشتن این username می تواند این کانال را جستجو کرده و عضو آن شود .

 

 

 

کانال خصوصی تلگرام چیست ؟

در کانال خصوصی تلگرام بر خلاف کانال عمومی تلگرام با داشتن username نمی توانید عضو این کانال شوید و حتما باید با دریافت لینک دعوت از طرف سازنده کانال عضو این کانال شوید .

 

 

 

مدیران کانال تلگرام چه اختیاراتی دارند ؟

سازنده یک کانال تلگرام می تواند پیام منتشر کند ، هر پیامی را پاک کند ، عضو اضافه کن ( در ابتدا تنها 200 عضو می تواند دعوت کند ) ، اعضای کانال را حذف کند ، نام کانال و تصویر پروفایل کانال را تغییر دهد ، همچنین می تواند کانال را به طور کلی پاک کند . ضمن اینکه سازنده کانال می تواند برای مدیریت بهتر کانال مدیران کانال را اضافه یا حذف نماید .
سایر مدیران کانال که توسط سازنده کانال تعیین می شوند اختیارات محدود تری دارند و تنها می توانند پیام منتشر کنند ، پیام خود را پاک کنند و هر یک از اعضا را از کانال حذف نمایند . مقاله نحوه تغییر مدیر اصلی کانال تلگرام را نیز مطالعه نمایید .

 

 

 

چطور به کانال تلگرام خود عضو اضافه کنم ؟

به عنوان سازنده کانال تلگرام شما می توانید در ابتدا 200 نفر را به کانال خود دعوت کنید . اگر کانال شما یک کانال عمومی تلگرام است ، یک username و telegram.me/link به عنوان مثال telegram.me/telegram دارد . شما می توانید این لینک را در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات مجلات و ... ارسال نمایید تا بتوانید اعضای کانال عمومی خود را افزایش دهید .
در صورتی که کانال شما یک کانال خصوصی تلگرام است ، می توانید لینک دعوت کانال خود را برای دوستانتان ارسال نمایید و از آن ها دعوت کنید تا عضو کانال خصوصی تلگرام شما شوند .
سعی کنید لینک کانال خود را برای غریبه ها ارسال نکنید زیرا در صورتی که آن ها شما را به عنوان spam ، ریپورت تلگرام نمایند ممکن است توسط تلگرام از تماس با دیگران منع شوید . قبلا در مقاله راهنمای خارج شدن از ریپورت تلگرام به تفصیل در این خصوص صحبت کردیم .

 

 

 

معنی آیکون چشم در کانال تلگرام چیست ؟

این آیکون شمارنده است . هر پستی در یک کانال تلگرام یک شمارنده دارد که تعداد دفعات دیده شدن آن پست می باشد . تعداد فورواردها و کپی هایی که از پیام شما انجام شده است نیز در این شمارنده لحاظ می شود . به این ترتیب می توانید بفهمید پیام شما چند بار دیده و منتشر شده است . به این نکته توجه داشته باشید که این مقدار تقر یبی است و تعداد بازدیدهای یک فرد ممکن است چند بار شمارش شده باشد .

 

 

 

چگونه می توانیم بفهمیم که یک پست کانال توسط چه کسی منتشر شده ؟

راهی برای فهمیدن اینکه یک پیام توسط سازنده کانال منتشر شده یا یکی از مدیران کانال تلگرام وجود ندارد .

 

 

 

 







منبع : کانال تلگرام و پرسش و پاسخ های مرتبط با آن