ابلاغیه های قضایی همیشه از مهم ترین قسمت های دادرسی در قوه قضاییه بوده است. تا مدتی قبل ، ارسال دستی و کتبی اوراق قضایی مشکلات زیادی برای مردم پیش می آورد اما اکنون با الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی و ایجاد سامانه ثنا ، معضلات مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد و ... رفع شده است. در این مقاله نحوه مشاهده ابلاغیه و اوراق قضایی در سامانه ثنا شرح داده شده است.


سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ قضایی چیست ؟

سامانه ثنا یا همان سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی از عظیم ترین پروژه های قوه قضایی جمهوری اسلامی ایران است که در سال 95 به انجام رسید. در این سامانه اوراق قضایی از جمله ابلاغیه ها و نتایج آرا به صورت الکترونیکی در پنل شخصی افراد و وکلا قرار می گیرد و باعث می شود تنها خود شخص از نتیجه آرای دعاوی خود مطلع شود. این اقدام پسندیده باعث شده است حریم خصوصی افراد حفظ شده و بسیاری از مراحل انسانی در تهیه و ارسال ابلاغیه ها از بین برود. ما در مقاله " آشنایی با سامانه ثنا و ابلاغ قضایی " در خصوص سامانه ثنا و مزیت های آن به طور کامل صحبت کرده ایم.


 



نحوه ثبت نام در سامانه ثنا چگونه است ؟

ثبت نام در سامانه ثنا به دو صورت حقیقی و حقوقی است. پیشنهاد می کنیم مقاله " نحوه ثبت نام در سامانه ثنا " را مطالعه نمایید. اگر مشکلی در زمینه ثبت نام داشتید با مراجعه به یکی از دفاتر قضایی می توانید مشکل خود را رفع نمایید. لازم به ذکر است ثبت نام در سامانه ثنا در دو مرحله انجام می شود. نخست باید اطلاعات شما در سامانه ثنا ثبت شود و در نهایت برای دریافت رمز عبور خود به یکی از دفاتر قضایی شهر خود مراجعه نمایید.


مشاهده ابلاغیه های قضایی به چه صورت است ؟

بعد از ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا ، نوبت به آن رسیده است که ابلاغیه های خود را مشاهده کنید. اگر برای شما پیامکی از قوه قضاییه آمده باشد وقت آن است که به سامانه ثنا به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://eblagh.adliran.ir

اکنون باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ، وارد سامانه شوید. نحوه ورود به سامانه ثنا به طور کامل در مقاله زیر توضیح داده شده است.

راهنمای استفاده از سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه

برای دریافت ابلاغیه ها به صورت PDF هم نیاز است یکی از نرم افزارهای مربوط به باز کردن فایل های PDF را روی سیستم خود نصب کرده باشید.

 




منبع : نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا