پیام رسان تلگرام به دلیل محبوبیت و  همه گیر شدنش هر روز امکانات جدیدی را به کاربران عرضه می کند. اگر بخواهیم این امکانات را به طور تک به تک نام ببریم کار بسیار وقت گیری است ولی از جدید امکانات تلگرام می توان به حالت روح تلگرام ، ارسال پیام محو شونده در تلگرام ، ارسال پیام صوتی در تلگرام ، اضافه کردن بیو به پروفایل تلگرام ، پین کردن پیام ها و گروه ها در تلگرام ،ساخت استیکر شخصی در تلگرام و خیلی امکانات و ویژگی های دیگر اشاره کرد. همانطور که در مقالات قبل درباره ی دیلیت اکانت در تلگرام و تشخیص بلاک شدن در تلگرام  به شما اطلاعاتی را دادیم و شما را با اخطار  Phone Number Flood نیز که از مشکلات حذف  اکانت تلگرام است آشنا کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم مشکلات کاربران در زمینه ی ریپورت در تلگرام را بررسی کنیم. با گروه مشاوره هیواتک همراه باشید.






 

ریپورت تلگرام چیست و چه زمانی ریپورت می شویم؟

پیام رسان تلگرام در کنار تمامی امکاناتی که برای کاربران تعبیه کرده است، گاهی با ریپورت کردن آنها از آنها درخواست دارد که تنها به کسانی پیام ارسال کنند که هر دو طرف شماره ی یک دیگر را ذخیره کرده باشند. ( برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ی ما درباره ی اضافه کردن افراد به مخاطبین تلگرام را مطالعه نمایید. )
هنگامی که برای کسی که شماره ی همراهش را ذخیره نکرده اید در تلگرام پیامی ارسال می کنید، در بالای صفحه ی چت برای طرف مقابل یک گزینه به نام Report Spam نشان داده می شود که کاربر مقابل در صورت انتخاب این گزینه شما را ریپورت می کند و سرور تلگرام شما به نام شخصی غیر معمول و فیک شناسایی می کند. در صورتی که این عمل باز هم تکرار شود، بعد از مدتی تلگرام  پیغامی با مضمون “Sorry. you can only send messages to mutual contacts at the moment” برای شما ارسال خواهد کرد که از پیام دادن به افرادی که شماره یک دیگر را سیو ندارید جلوگیری میکند و در مدتی که ریپورت می باشید تنها به کسانی که شماره ی شما را دارند و شما نیز شماره ی آنها در لیست مخاطبین خود ذخیره دارید، می توانید پیام ارسال نمایید.

 



 


نحوه کار با ربات رفع ریپورت تلگرام

قبلا تلگرام امکان ایمیل زدن به این نرم افزار را برای کاربرانش محیا کرده بود که اگر فکر می کردید به اشتباه ریپورت شده اید، به تلگرم ایمیل ارسال می کردید. ولی به دلیل پیام های بسیار تلگرام این امکان را برای کاربران حذف نمود و دیگر قادر به پاسخگویی به آنها نبود. به همین دلیل ربات Spambot به حل این مشکل پرداخته است و با استفاده از آن می توانید از ریپورت خارج شوید.
برای استفاده از این ربات پس از انتخاب گزینه Start گزینه this is a mistake را انتخاب نمایید و بعد از گزینه yes را انتخاب کنید.

 

 

 

 


اکنون در این مرحله باید تایید کنید که هیچگونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نکرده اید به همین منظور گزینه No i,ll never do any of this را انتخاب کنید.

 


در مرحله ی بعد تلگرام از شما می خواهد یک متن درباره ی اشتباه ریپورت شدنتان برایش ارسال کنید که متن زیر بسیار مناسب این موضوع است :


Dear telegram support

Hi

I am wrongly spam reported،please release me

Thanks a lot

 

 

در نهایت ، بعد از ارسال این پیام بعد از مدتی برای شما پیامی ارسال خواهد شد که مدت ریپورت ماندن شما را خواهد گفت.

 




منبع : ریپورت تلگرام و ربات رفع ریپورت تلگرام چیست