حتما برای شما هم پیش آمده است که قصد پرینت گرفتن مطلبی را داشته باشید ولی نحوه ی کار با پرینتر خود را ندانید. در مقالات قبل پرینت گرفتن در ورد و پرینت گرفتن در اکسل را به شما آموزش دادیم که این آموزش ها در درجه ی اول نیازمند یک چاپگر می باشد. ولی اگر به هر دلیلی کمپیوتر شما به یک چاپگر متصل نبود، می توانید از چاپگر مجازی استفاده کنید. اما چاپگر مجازی چیست! شما برای پی دی اف کردن به طور مثال مطالب یک سایت ابتدا باید نرم افزار Software602 Print2pdf را روی کامپیوتر خود نصب کنید و مراحل بعد از آن را به هیواتک بسپارید تا در این مقاله شما را برای داشتن یک پرینت مجازی کمک کند.






 

پرینتر مجازی به چه معناست ؟

با توضیحاتی که در بالا هم دادیم شاید دیگر اسم پرینت مجازی برای شما عجیب نباشد. در اصل معنی این اصطلاح به این معنی است که شما مطالب را در قالب یک فایل پی دی اف که ویژگی آن ، فقط قابل خواندن بودن آن مطلب برای شما است و امکان تغییر در آن وجود ندارد، ذخیره کنید و هر زمان که خواستید آن را روی کاغذ پرینت بگیرید.



 


معرفی نرم افزار Software602 Print2pdf

نرم افزار Software602 Print2pdf در راستای راحتی شما و خلاص شدن از روش کپی پیست ساخته شده است. بدین صورت که شما حتی اگر چاپگر هم نداشته باشید با این نرم افزار می توانید مطالب خود را در قالب یک فایل پی دی اف مثل یک کتاب ولی به صورت مجازی سیو کنید تا  هر وقت که مایل بودید آن را پرینت بگیرید. در همین راستا این نرم افزار با کاربری بسیار آسان در اختیار شما قرار گرفته است که در ادامه طریقه استفاده از این نرم افزار را به شما اموزش می دهیم.


 توجه داشته باشید که همه سایت ها امکان گرفتن پرینت مجازی را ندارد و بعد از پرینت گرفتن در قالب یک متن برای شما سیو نمی شوند. 


راهنمای استفاده از نرم افزار Print2pdf

برای استفاده از این نرم افزار لازم است ابتدا وارد سایت مورد نظر که قصد پرینت مجازی از آن را دارید بشوید.

سپس کلید  Ctral + P را باهم فشار دهید. بعد از این مرحله این پنجره برای شما نمایان می شود که باید پرینت مجازی خود که همان نام افزار است را در لیست پرینتر های پیدا کنید و OK را گزینشش کنید.

 

 

سپس پنجره ای مثل عکس برای شما ظاهر می شود که از شما مسیر و محل ذخیره سازی این پرینت مجازی را می خواهد. پس از انتخاب محل، فایل پی دی اف شما در آنجا ذخیره می شود.


 

 


منبع : آموزش ساخت پرینتر pdf با نرم افزار Software602 Print2pdf