همانطور که می دانید اپل محدودیت های بسیاری را برای کاربران خود ایجاد کرده است و کارهای ساده ای مثل انتقال فایل در محصولات آیفون به سادگی امکان پذیر نیست و بسیاری از کاربران آیفون از خود می پرسند که چرا آیفون حتی بلوتوث هم ندارد . جابجایی و انتقال فایل در آیفون چه از آیفون به آیفون و چه از آیفون به کامپیوتر یکی از مشکلات اساسی کاربران آیفون می باشد . البته یکی از اصلی ترین دلایل اپل برای مسدود کردن انتقال موسیقی از آیفون به سایر دستگاه ها ، تاکید این شرکت بر رعایت قانون کپی رایت می باشد تا کاربران به جای تبادل آثار هنرمندان موسیقی آن اثر را خریداری کنند . برای این امر نیز نرم افزار رایگان آیتونز یا آیتیونز را به بازار عرضه کرده است . از آنجایی که استفاده از این نرم افزار برای کاربران عزیز کمی مشکل می باشد در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک معرفی آیتونز ، آموزش کار با آیتونزو چگونگی دانلود آخرین ورژن itunes را ارائه خواهیم کرد .

 

 




 

آیتونز چیست ؟

آیتونز یا آیتیونز یا آی تونز ( iTunes ) ، یک نرم افزار رایگان ارائه شده توسط شرکت اپل می باشد . آیتونز یک پخش کننده فایل های صوتی و تصویری ، کتابخانه چند رسانه ای و نرم افزارهای کاربردی در کامپیوترهایی با سیستم عامل های IOS  و ویندوز و مکینتاش می باشد . آیتونز همچنین پل ارتباطی بین محصولات اپل از جمله آیفون ، آیپد و آیپاد می باشد و این محصولات بدون این نرم افزار ، امکان دانلود و آپدیت فایل ها برایشان مقدور نمی باشد . در واقع آیتونز رابط بین کاربران شرکت اپل و امکانات ارائه شده توسط این شرکت می باشد .

 

 


 



آموزش کار با آیتونز

 

برای ساخت لیست جدید برای آهنگ ها در آیتونز مراحل زیر را دنبال کنید :

1- نرم افزار iTunes را اجرا کنید .
2- روی مربع کوچکی که در قسمت بالا سمت چپ نرم افزار آیتیونز قرار دارد کلیک کنید .

 


3- در منوی باز شده از قسمت New گزینه New Playlist  را انتخاب کنید .

 


4- در این بخش یک نام برای لیست آهنگ خود انتخاب نمایید و سپس دکمه Done را انتخاب کنید .
5- در این مرحله اگر به تب Playlist مراجعه کنید مشاهده می کنید که لیست مورد نظر شما به نامی که در مرحله قبل وارد کرده بودید ساخته شده است .

 

 

 

برای اضافه کردن آهنگ به لیست آهنگ ها در آیتونز مراحل زیر را دنبال کنید :

1- روی مربع کوچکی که در قسمت بالا سمت چپ نرم افزار آیتیونز قرار دارد کلیک کنید .

 


2- در منوی باز شده گزینه Add file to library را انتخاب کنید .
3- در پنجره Add to library که برای شما باز می شود می توانید آهنگ های مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید .
4- در مرحله بعد به لیست آهنگی که در بخش قبلی ساختید مراجعه کنید و روی گزینه Add To … که در سمت راست و بالای نرم افزار iTunes قرار دارد کلیک کنید .

 


5- حال آهنگ های مورد نظرتان را به داخل لیست Drag کنید .

 


6- بعد از اضافه کردن آهنگ های مورد نظرتان به داخل لیست روی دکمه Done کلیک کنید .

 


دانلود آخرین ورژن itunes

در حال حاضر آخرین نسخه آیتیونز نسخه iTunes 12.6.2  می باشد . همانطور که قبلا اشاره شد نرم افزار آیتونز ( iTunes ) برای سیستم عامل های ویندوز و IOS و مکینتاش و همینطور سایر محصولات اپل مثل آیفون ، آیپد و آیپاد طراحی شده است . برای دانلود آخرین ورژن itunes ، دانلود itunes برای ویندوز 8 ودانلود itunes برای ویندوز 64 بیتی می توانید به اینجا مراجعه کرده و آخرین نسخه این نرم افزار را دانلود نمایید .

 

 


منبع : آموزش کار با آیتونز یا آیتیونز