شاید برای شما هم پیش آمده است که قصد فروختن گوشی خود را داشته باشید یا به هر علتی دوست داشته باشید همه ی اطلاعات گوشی خود را پاک کنید. وقتی گوشی خود را ریست فکتوری می کنید، تنظیمات آن به حالت اولیه آن یعنی حالت تنظیمات کارخانه بر می گردانید. ولی قبل از ریست فکتوری بهتر از اطلاعات خود بکآپ بگیریم. ریست فکتوری سیستم عامل اندروید و ریست فکتوری سیستم عامل آیفون با یک دیگر متفاوت است. در این مقاله به صورت کامل و جامع نحوه ریست فکتوری گوشی های آیفون و اندروید را به شما آموزش می دهیم. با هیواتک همراه باشید.




ریست فکتوری (Reset Factory) در گوشی به چه معناست ؟

هنگ کردن گوشی موبایل ، کند شدن گوشی ، یا خیلی مشکلات عجیب دیگر شما را تنها ریست فکتوری می تواند حل کند. با ریست فکتوری گوشی خود تمامی اطلاعات، فایل ها، تنظیمات و... از بین می رود و گوشی شما مثل روزی که آن را خریداری کرده بودید می شود و نیاز به نتظیمات و نصب برنامه های جدید را دارد. به همین دلیل لازم است قبل از ریست کردن گوشی خود از اطلاعات آن بکاپ بگیرید.



 


روش ریست فکتوری گوشی اندروید

روش اول: برای ریست فکتوری گوشی اندروید خود ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
در بخش Personal وارد بخش Back Up& Reset شوید و Factory data reset را انتخاب کنید.
در این مرحله Factory data reset را انتخاب و با زدن گزینه Reboot دستگاه شما خاموش می شود.

 

 

 


روش دوم: شاید برای شما پیش آمده باشد که گوشی اندرویدتان هنگ کند و به هیچ چیز عکس العملی نشان ندهد و امکان دسترسی به منوی تنظیمات و روش بالا را برای ریست فکتوری نداشته باشید. به شما پیشنهاد می شود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. ابتدا گوشی خود را خاموش کنید.
2. دکمه پاور و کم کردن صدا را چند ثانیه باهم نگه دارید.
3. سپس وارد صفحه سیاه رنگی به نام بوت لودر می شوید که در این مرحله باید دکمه زیاد کردن صدا گزینه Recovery را انتخاب و با دکمه پاور آن را تایید کنید.
4. در این صفحه ربات سبز رنگ اندروید را به حالت مرده مشاهده می کنید. پاور و دکمه زیاد کردن صدا را یک بار دیگر فشار دهید.
5. در صفحه بعدی با کمک دکمه های کم و زیاد کردن صدا، گزینه Wipe Data / Factory Reset را انتخاب و با دکمه پاور آن را تایید کنید.
6. و به کمک دکمه هایی که گفتیم باز هم گزینه Yes -- Delete All User Data option را انتخاب کنید.
7. بعد از کمی صبر به کمک گزینه Reboot گوشی خود را راه اندازی کنید.


 اگر قصد داریدگوگل از اطلاعات گوشی شما پشتیبان گیری کند، گزینه Automatic Restore را فعال کنید تا بعد از ریست فکتوری نیز بتوانید بخشی از اطلاعات خود را بازگردانی کنید. 

نحوه ریست فکتوری آیفون

آسان ترین روش برای ریست فکتوری گوشی آیفون استفاده از دکمه پاور و هوم است.

وقتی آیفون شما هنگ می کند چه باید کرد؟

ابتدا با استفاده از دکمه پاور گوشی خود را خاموش کنید ولی برای روشن کردن آن دکمه هوم را نیز تا 15 ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود. سپس انگشت خود را از روی دکمه ها برداشته و اجازه دهید گوشی روشن شود.

به این ترتیب شما یک ریست فکتوری ساده و بدون نیاز به اپل آیدی انجام داه اید.

اگر قصد ریست فکتوری به صورت تخصصی تر و گرفتن بک آپ از اطلاعات خود را دارید به شما پیشنهاد می شود مقاله ما دربارهریست فکتوری آیفون را مطالعه نمایید.