گروه مشاوره هیواتک در مقالات متعددی مثل علت قطع شدن وای فای مودم ، رفع مشکل باز نشدن صفحه تنظیمات مودم ، جلوگیری از هک وای فای مودم دی لینک و ... به بررسی مشکلات رایج مودم پرداخته است . در مقاله امروز قصد داریم به یکی دیگر از مشکلات رایج مودم در بین کاربران یعنی مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم و وصل نشدن اینترنت بپردازیم .

 

 





آشنایی با چراغ های مودم ADSL

برای آشنایی با چراغ های مودم ADSL به مقاله های :  راهنمای کانفیگ مودم دی لینک و تنظیمات مودم دی لینک ، بخش معرفی چراغ های موجود در مودم D-Link و راهنمای کانفیگ مودم تی پی لینک و تنظیمات مودم تی پی لینک ، بخش معرفی چراغ های موجود در مودم TP-Link و همچنین راهنمای کانفیگ مودم زایکسل و تنظیمات مودم زایکسل ، بخش معرفی چراغ های مودم zyxel مراجعه نمایید .

 


 



دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

چراغ هایی که روی مودم ADSL وجود دارند نشانه وجود اطلاعات بر روی خط تلفن و انتقال صحیح آن اطلاعات به DSL است و برای ارتباط با DSL باید حتما این چراغ ها روشن باشد . گاهی به دلایل مختلف این چراغ ها قرمز و یا خاموش می شوند . در این بخش از مقاله دلایل قرمز شدن چراغ مودم را بررسی خواهیم کرد :
** خاموش بودن مودم
** عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم
** بوق نداشتن خط رانژه شده
** عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم
** عدم اتصال صحیح اسپلیتر به پشت مودم
** معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم

 

 


در هنگام قرمز شدن چرغ اینترنت چه باید کنیم ؟

برای رفع قرمز شدن چراغ اینترنت مودم ، ابتدا از روشن بودن مودم خود اطمینان حاصل نمایید و مطمئن شوید که کابل تلفن به صورت صحیح به پشت مودم وصل شده است . سپس بررسی کنید که آیا خط تلفنی که رانژه شده همان کابلی است که به پشت تلفن شما متصل شده یا خیر ؟ ممکن است قرمز شدن چراغ مودم ، به دلیل آزاد نبودن خط رانژه شده باشد ، بنابراین بررسی کنید که آیا خط رانژه شده بوق دارد یا خیر ؟ برای این منظور خط تلفن را به یک گوشی تلفن وصل کنید اگر خط تلفن شما آزاد بود و با برداشتن گوشی صدای بوق شنیده می شد یعنی مشکلی در این رابطه وجود ندارد . در صورت نداشتن بوق با کد رفع خرابی تلفن ثابت یعنی 20117 تماس بگیرید . ممکن است علت قرمز شدن چراغ اینترنت عدم اتصال صحیح اسپلیتر های پشت مودم باشد . بنابراین چک کنید که Line به خط ورودی از پریز تلفن ، DSL به کابل متصل شده به مودم و Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن وصل باشد . همچنین تمام دستگاه های متصل شده به تلفن مثل فکس ، اسپلیتر و سایر دستگاه ها را از تلفن جدا  کرده و مودم را به صورت مستقیم و بدون استفاده از اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن وصل کنید . همچنین پریز تلفن و کابل متصل شده به مودم را نیز عوض کنید . در صورتی که با تمام این کارها مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم و وصل نشدن اینترنت حل نشد با پشتیبانی سرویسی که خریده اید تماس حاصل نمایید .

 

در صورت خاموش بودن چراغ اینترنت مودم مقاله : خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت را مطالعه نمایید .

 

 

 

 


منبع : علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست