قبلا در مقاله معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم اندروید چند نرم افزار محبوب برای ویرایش فیلم معرفی کردیم . امروز به معرفی نرم افزار های کم کردن حجم فیلم اندروید خواهیم پرداخت . اپلیکیشن های فشرده سازی فیلم اندروید ، بسیار کاربردی هستند زیرا امروزه اکثر گوشی های موبایل و دوربین های فیلم برداری با کیفیت 4k و  Full HD فیلم برداری می کنند و خرجی فیلم های آنها بسیار حجیم بوده و فضای زیادی ار حافظه گوشی را اشغال می کند . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک نحوه کاهش حجم فیلم و نرم افزارهای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت اندرویدرا بررسی خواهیم کرد .

 

 

در چه مواقعی نیاز است حجم فیلم را در موبایل کم کنیم ؟

همانطور که اشاره شد امروزه اکثر گوشی های هوشمند و دوربین های فیلم برداری ، با کیفیت بالا و حجم زیاد به صورت 4K و Full HD فیلم برداری می کنند . حجم زیاد این فیلم ها ممکن است باعث پر شدن حافظه گوشی شما شده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد و همچنین این روزهافرستادن فیلم در اینستاگرام ، در پست ها و استوری ها بسیار رایج شده و همانطور که می دانید فیلم های ارسال شده در شبکه های اجتماعی با محدودیت هایی در حجم فایل های ارسالی مواجه هستند . استفاده از نرم افزارهای کاهش حجم و فشرده سازی فیلم می تواند راه گشای بسیاری از این مشکلات باشد .

 

 

 

 

نحوه کم کردن حجم فیلم در اندروید

برای کم کردن حجم فیلم در اندروید باید از نرم افزارهای کاهش حجم فیلم استفاده کنید . در این بخش از مقاله به معرفی چند برنامه محبوب و قدرتمند برای کاهش حجم فیلم اندروید می پردازیم .


Video Dieter 2 for Android

 

 

این نرم افزار یک گزینه عالی برای کاهش حجم فیلم اندروید بدون افت کیفیت است که می تواند تا 10 برابر حجم فیلم اصلی را کاهش دهد . با این نرم افزار می توانید صدای فیلم را حذف کرده و یا در حین ویرایش فیلم آهنگ دلخواهی را به آن اختصاص دهید . از دیگر امکانات این نرم افزار قابلیت تغییر رزولوشن فیلم می باشد . این نرم افزار رایگان بوده و شما می توانید از فروشگاه google strore آن را دانلود و نصب نمایید .

 

 

Video Compressor

 

 

این نرم افزار جزو اولین نرم افزارهای فشرده سازی فیلم اندروید می باشد و کار با آن بسیار ساده بوده و مناسب برای کاهش سریع حجم فیلم برای ارسال در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی است . با استفاده از این نرم افزار می توانید یک فیلم 84MB را به 10MB کاهش دهید . همچنین شما می توانید حجم فیلم نهایی را بر حسب MB مشخص کنید .

 

 

Video Converter Android 2 PRO

 

 

این نرم افزار یک نرم افزار قدرتمند برای تبدیل و کاهش حجم فیلم می باشد . این نرم افزار بعد از نصب شدن دستگاه شما را اسکن می کند و لیستی از ویدئوهای موجود تهیه می کند تا در دفعات بعدی کاربر به راحتی قادر به انتخاب ویدئو مورد نظر باشد . از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به کاهش حجم فایل های ویدئویی برای ارسال از طریق SMS بدون افت کیفیت ، حالت کتابچه راهنمای کاربر برای مشخص کردن حجم ویدئو – رزولوشن مورد نظر و ... همچنین امکان حذف صدا از فیلم و تبدیل MP4 به سایر فرمت های ویدئویی و تبدیل انیمیشن های GIF به ویدئو اشاره کرد .

 

 



منبع : معرفی نرم افزار های کاهش حجم فیلم برای اندروید