امروزه با پیشرفت تکنولوژی کمپانی های مختلف گوشی های همراه، به رقابت به یک دیگر پرداخته اند تا گوشی هایشان از لحاظ امکانات از هم نسل های خود کم نداشته باشند. سونی یکی از آن کمپانی هایی می باشد که در دوربین گوشی با بقیه هم نسل هایش رقابت بسیاری دارد. زیرا سونی علاوه بر گوشی موبایل، دوربین های عکاسی و فیلم برداری نیز تولید می کند و این ویژگی می تواند باعث رقابت در کیفیت عکاسی و فیلم برداری با دیگر هم رده هایش شود. به جرات می توان گفت با به روی کار آمدن نرم افزارهای اینستاگرام ، تلگرام ، ایمو و... همه ی ما به دنبال یک گوشی مناسب با رابط کاربری خوب می باشیم تا بتوانیم این اپلیکیشن ها را روی آن نصب و با دوربین آن لحظات را ثبت و در نرم افزار هایی نظیر اینستاگرام به اشتراک بگذاریم. در این مقاله ما سونی ایکس زد را به شما معرفی می کنیم که می تواند گزینه مناسبی برای یک گوشی دخترانه و مناسب بانوان باشد. با هیواتک همراه باشید.


 سونی اکسپریا ایکس زد، قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار تا عمق 1.5 متری تا مدت 30 دقیقه را دارد. 



 

گوشی سونی اکسپریا ایکس زد مناسب چه کسانی است ؟

اکسپریا ایکس زد به دلیل تنوع رنگی اش که رنگ آبی بسیار زیبا، صورتی بسیار خوش رنگ و خاص و رنگ مشکی می تواند گزینه خوبی برای همه ی رده های سنی به خصوص خانم ها که به دنبال رنگ های خاص می باشند باشد.



 


ویژگی های ظاهری گوشی Xperia XZ

ابعاد این گوشی 146.72.8/1 میلی متر و وزن آن 161 گرم است که کمی سنگین می باشد ولی به دلیل ابعاد مناسب و خوش دست بودن آن، زیاد سنگینی آن چشم گیر نیست. صفحه نمایش 5.2 اینچی Full HD یکی دیگر از ویژگی های ظاهری آن می باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست. آبی بسیار زیبا، صورتی خوش رنگ و مشکی از رنگ های این گوشی خوش دست با طراحی زیبا هستند.

 

 


 سونی ایکس ضد به رادیو، NFC و جاوا مجهز نیست. 


مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی موبایل سونی اکسپریا ایکس زد

اکسپریا ایکس زد، دو سیم کارته بوده و سیم کارت های نانو را پذیرش می کند. دوربین این گوشی 23 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسل می باشد که که سریع ترین دوربینی است که تا کنون توانسته است ظرف 0.6 ثانیه از حالت آماده به کار به عکس برداری برود. همچنین قابلین عکس پانوروما، تشخیص چهره HDR، فوکوس لمسی و ژئوتگینگ را داراست. فیلم برداری اولترا اچ‌دی با سرعت 30 فریم در ثانیه از دیگر قابلیت های دوربین آن می باشد.  همچنین حافظه داخلی آن 64 گیگابایت و رم آن 3 گیگابایت می باشد که  فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات شما است.

سیستم عامل اکسپریا ایکس زد، اندروید نسخه 6.1 مارشمالو می باشد و پردازنده 4 هسته ای  را در بر می گیرد.

 

 

باتری این گوشی از نوع لیتیوم یونی 2900 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر) است که با آن می توان 11 ساعت و 40 دقیقه با شبکه 2G و تا 17 ساعت و 30 دقیقه با شبکه  3G با آن مکالمه نمود.

همچنین برای این گوشی حسگر های اثر انگشت، شتاب سنج،، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، فشارسنج، قطب نما نیز تعبیه شده است تا چیزی از هم نسل های خودش کم نداشته باشد.

 

 سایر امکانات سونی اکسپریا ایکس زد:
- مجهز به قابلیت شارژسریع
- پشتیبانی از فرمت های تصویری xvid/mp4/h.265
- پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/eaac+/wav/flac
- نمایش دهنده مستندات
- photo/video editor

 


 

 


منبع : معرفی گوشی دخترانه سونی اکسپریا ایکس زد مناسب بانوان