در مدرسه ، دانشگاه ، محل کار ، سمینارها یا کارگاه ها و ... برای یک ارائه حرفه ای حتما همه شما از پاورپوینت استفاده کرده اید و شاید برای شما پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید بخشی از مطلب مورد ارائه خود را در قالب یک فیلم کوتاه در اسلاید های خود نمایش دهید . گروه مشاوره هیواتک در این مقاله قصد دارد نحوه وارد کردن فیلم در پاورپوینت و همچنین مشکلات پخش نشدن فیلم در پاورپوینت را مورد بررسی قرار دهد.

 

این مقاله را هم بخوانید : تایپ فارسی در ورد و رفع مشکل برعکس تایپ شدن در ورد

 



 

نحوه قرار دادن فیلم در پاورپوینت

برای قرار دادن فیلم در پاورپوینت مراحل زیر را دنبال کنید:
1- برنامه را باز کرده سپس از منوی File قسمت New را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود می توانید یکی از تم های پیش فرض را انتخاب کنید.

 


2- پس از انتخاب تم اولین اسلاید باز می شود ، برای ایجاد اسلاید جدید می توانید از گزینه New Slide استفاده کنید.
3- برای گذاشتن فیلم در پاورپوینت وارد تب Insert شده و  در بخش Media ، بر روی فلش کوچکی که در زیر Videoo قرار دارد کلیک کنید .

 

 

 

از پنجره ای که باز می شود گزینه Video on my pc را انتخاب کرده و فیلم مورد نظر خود را از مسیر دلخواه در کامپیوتر خود انتخاب کنید و دکمه Insert را بزنید.

 


 



دلایل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت

دلیل اول : یکی از دلایل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت ممکن است فرمت فیلم در پاورپوینت باشد . از همه فرمت های ویدئویی در پاورپوینت  نمی توان استفاده کرد و باید با استفاده از نرم افزارهای مبدل ویدئویی ، فایل ویدئویی خود را به یکی از فرمت های سازگار با پاورپوینت تبدیل کنید. فرمت های قابل پخش در پاورپوینت عبارتند از : swf   asf   avi   wmv   mpg/mpeg   mp4 


دلیل دوم : یکی دیگر از دلایل عدم نمایش فیلم در پاورپوینت ، ممکن است این باشد که مسیر فایل ویدئویی به روز رسانی نشده باشد . به عنوان مثال مسیر فایل ویدئویی در کامپیوتری که شما فایل پاورپوینت خود را تولید کرده اید در درایو DD قرار داشته اما در کامپیوتری که در حال حاضر فایل پاورپوینت شما در آن اجرا شده ویدئو شما در این مسیر قرار ندارد . برای حل این مشکل بعد از ساخت فایل پاورپوینت خود از منوی فایل گزینه Export را انتخاب کرده و سپس گزینه Package presentation for CD را انتخاب کنید. ( البته این مسیر در پاورپوینت 3013 به این شکل است و در نسخه های دیگر آفیس ممکن است کمی متفاوت باشد )


دلیل سوم : نسخه پاورپوینت متناقض یکی دیگر از دلایل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت ممکن است باشد. به عنوان مثال شما در هنگام ساخت فایل پاورپوینت خود از نسخه 2013 آفیس استفاده کرده اید اما در هنگام اجرای آن از نسخه 20077 استفاده کرده اید . با آپدیت نسخه پاورپوینت این مشکل حل خواهد شد.

 


 فرمت فایل های ویدئویی که می خواهید در پاورپوینت وارد کنید باید یکی از فرمت های سازگار با پاورپوینت باشد. 



منبع : نحوه قرار دادن فیلم در پاورپوینت