هواوی P10 Lite دو سیم کارتی عضو جدیدی از خانواده بزرگ هواوی است که از پردازنده قوی و نمایشگری بزرگ برخوردار است تا چیزی از هم نسل های خود کم نداشته باشد. ولی به طور کلی P10 Lite مدل 5.2 اینچی در کنار  P10 و P10 Plus  رتبه ی دوم را به خود اختصاص می دهد. گوشی هواوی P10 Lite به پردازنده اختصاصی هوآوی کایرین 658 مجهز شده است و چهار گیگابایت رم آن توانایی پردازشی خوبی را از خود نشان داده است. به دلیل صفحه نمایش بزرگ آن و همچنین پشتیبانی هواوی P10 Lite  از نسل چهارم اینترنت ، می توانید به خوبی به تماشای فیلم و وب گردی بپردازید.


 اگر نگران باز شدن فایل های حجم بالای خود هستید، P10 با پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه ی جانبی نگرانی شما را رفع می کند. 


ویژگی های سخت افزاری گوشی مدل Huawei P10 Lite

گوشی هوآوی P10 Lite دارای وزن 146 گرم و صفحه نمایش آن 5.2 اینچ است. این نمایشگر با وضوح تصویر 1080 در 1920 می تواند تراکم بالای 424 پیکسل بر اینچ را به تصویر بکشد. به طور کلی اگر نگران حجم بالای فایل ها، برنامه ها و بازی های خود هستید، بدانید که هواوی P10 Lite از حافظه جانبی تا 256 گیگابایت پشتیبانی می کند، بنابراین فضای کافی را برای کاربران در اختیار قرار خواهد داد. 

 

 

این گوشی بر خلاف دو محصول دیگری که در بالا به آن اشاره شد، به دوربین دوتایی مجهز نشده است و تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی را در در قاب پشت خود جای داده است. این دوربین مجهز به فلشی از نوع Dual Tone LED است و امکانات مختلفی نظیر تشخیص چهره و لبخند، عکاسی پانوراما، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه، و قابلیت عکاسی HDR  بهره برد تا عکس های با کیفیتی در اختیار کاربران قرار بگیرد. این در حالی است که دوربین سلفی آن همان 8 مگاپیکسل باقی مانده است. در نهایت به منبع تغذیه P10 Lite خواهیم پرداخت که که باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3000میلی آمپر است و می تواند انرژی مورد نیاز این گوشی را تامین کند.



 


مشخصات نرم افزاری گوشی مدل Huawei P10 Lite

همانطور که انتظار می رفت، هواوی P10 Lite به طور پیش فرض از اندروید7 نسخه نوقا استفاده  می کند. جدا از امکانات جدید اندروید 7 مثل امکانات شخصی‌سازی جدید، هوآوی یک سری امکان جدید به رابط کاربری اختصاصی خودش اضافه کرده است که مهم ترین آن شامل امکان اضافه کردن منوی برنامه ها یا همانApp Drawer  است. در گوشی های شرکت هوآوی تمام آیکون برنامه ها در صفحه پخش شده اند ولی این امکان وجود دارد که فقط برنامه های دلخواه را در صفحه اصلی نگه دارید.


 اگر از شلوغی آیکون های برنامه های مختلف روی صفحه نمایشگر گوشی خسته شدید، Huawei P10 Lite این امکان را به شما می دهد تا فقط آیکون های مورد نظرتان روی صفحه اصلی نگه دارید. 

ویژگی های ظاهری گوشی مدل Huawei P10 Lite

-  دو سیم کارته
-  وزن آن 146 گرم
-  رنگ بندی آن شامل : سفید صدفی، مشکی، طلایی، آبی
-  اندازه آن 146.5x72x7.2
-  قابلیت چند لمسی

 

سایر مشخصات گوشی مدل Huawei P10 Lite

هوآوی برای گوشی P10 Lite  حسگر انگشت دقیق و سریعی را در قاب پشتی در نظر گرفته است که این گوشی را از امنیت بالایی برخوردار کرده است ولی با وجود  این حسگر به دلیل محل قرار گیری آن یعنی در قاب پشت گوشی ، وقتی گوشی روی سطحی قرار داشته باشد نمی توانید با استفاده از حسگر آن، گوشی را لاک کنید.
نکته ی دیگر این است که با هر بار شارژ گوشی می توانید به مدت 9 ساعت فیلمی با کیفیت فول اچ دی تماشا کنید، 10 ساعت با Wi-Fi به وب  گردی بپردازید و یا 4 ساعت با نهایت روشنایی نمایشگر بازی کنید.
فیلم برداری 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه از دیگر خصوصیات این گوشی است.

 

 

گوشی مدل Huawei P10 Lite مناسب چه کسانی است ؟

این گوشی به افرادی که به دنبال گوشی مناسب با امکانات خوب  از کمپانی هوآوی هستند توصیه می شود.
همچنین وجود دوربینی 12مگاپیکسلی و اندروید 7.0، گوشی هوآوی  P10 لایت را به یک میان‌رده‌ی خوش ‌قیمت و خواستنی تبدیل کرده است و به دلیل رنگ های زیبا می تواند هدیه ای مناسب برای بانوان باشد.