در سال های اخیر با توجه به رشد تکنولوژی و گوشی های هوشمند، اکثر رانندگان خصوصا در شهرهای بزرگ و پرترافیک سعی می کنند از نرم افزارهای مسیریابی مختلف مثل Google Map برای فرار از ترافیک های طولانی و خسته کننده استفاده کنند. نرم افزار مسیریاب waze گزینه ای بسیار قدرتمند و کامل برای این دسته از رانندگان است که می تواند بهترین مسیر را یافته و به صورت صوتی آن ها را برای رسیدن به مقصد راهنمایی کند.گروه مشاوره هیواتک در این مقاله قصد دارد نحوه استفاده از نرم افزار ویز و مشکل نرم افزار waze را مورد بررسی قرار دهد.

 


 نرم افزار مسیریاب ویز رایگان است و برای سیستم عامل های اندروید، ویندوز و IOS موجود می باشد. 


 

نرم افزار مسیریاب Waze چیست ؟

نرم افزار مسیریاب Waze یک اپلیکیشن بر مبنای جی پی اس است که برای جهت یابی جغرافیایی در گوشی های هوشمند طراحی شده است. گوگل در سال 2013 نرم افزار ویز را به قیمت 1,03 میلیارد دلار آمریکا از سازندگان اسرائیلی آن خریداری کرد. این نرم افزار در همان سال جایزه بهترین نرم افزار موبایل را در کنگره جهانی موبایل به دست آورد. این نرم افزار رایگان است و برای سیستم های عامل اندروید، Windows و IOS موجود است.
نرم افزار مسیریاب Waze در واقع یک برنامه اجتماعی است که با ایجاد گروه های محلی بین کاربران و رانندگان کیفیت رانندگی را افزایش می دهد.
نکته دیگری که در خصوص نرم افزار مسیریاب ویز جالب است بدانید این است که در این نرم افزار اطلاعات مسیر در هر لحظه آپدیت می شود و اگر در راه وضعیت ترافیک تغییر کند این نرم افزار بر اساس اطلاعات جدید مسیر را به شما نشان می دهد و در صورتی که راه را اشتباه رفته باشید نیازی به مسیریابی دوباره نیست و ویز به صورت اتوماتیک مسیر جدید را به شما نشان خواهد داد.

 


 



راهنمای استفاده از نرم افزار مسیریاب Waze

برای استفاده از نرم افزار مسیریاب Waze :
1- ابتدا این نرم افزار را از طریق Google play یا App store دانلود و نصب کنید.
نکته: برای استفاده از نرم افزار Waze نیازی به ثبت نام در این نرم افزار نیست. (با وارد کردن شماره موبایل خود پس از ورود به این نرم افزار می توانید در آن ثبت نام کنید)
2- به اینترنت متصل شوید و سپس Gps گوشی خود را روشن کنید.

 


3- روی دکمه ای که با شماره 1 در تصویر بالا نشان داده شده کلیک کنید تا موقعیت مکانی فعلی شما روی نقشه دیده شود.
4- روی دکمه Search کلیک کرده و نام مقصد خود را وارد کنید.
5- مقصد صحیح را انتخاب کرده و دکمه Go را بزنید.
6- روی دکمه Go Now کلیک کنید تا مسیر به شما نشان داده شود.

 


 شما می توانید موقعیت فعلی خود و زمان تقریبی رسیدن به مقصد را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. 


 

 


منبع : معرفی نرم افزار مسیریاب waze ویز