در ده سال اخیر ، گوشی های موبایل تغییرات بسیار زیادی در زمینه طراحی ، نوع کاربری و اندازه داشته اند. آنچه مشخص است این است که با پیشرفت تکنولوژی در گوشی های موبایل ، برخی تغییرات اجتناب ناپذیر بودند. از جمله ی این تغییرات می توان به حذف صفحه کلید گوشی های همراه و اضافه شدن امکان تاچ یا لمس در فرمان دادن به گوشی بود. با توجه به اینکه هنوز طرفداران گوشی های غیرلمسی زیاد هستند و افراد بسیاری به دنبال یافتن گوشی های غیرلمسی در بازار هستند ، در این مقاله سعی داریم مشاوره خرید گوشی های غیرلمسی را برای کاربران گروه مشاوره هیواتک آماده کنیم. ضمنا پیشنهاد می کنیم مقاله ما در مورد " گوشی های مناسب بانوان " را نیز مطالعه کنید.


 گوشی های غیر لمسی معمولا دارای سیستم عامل قوی نیستند و کاربری ساده و معمولی دارند. 

 


تفاوت گوشی های لمسی و گوشی های غیر لمسی

اولین تفاوت گوشی های لمسی و غیر لمسی ظاهر آنهاست. گوشی های لمسی تقریبا با یک صفحه نمایش بزرگ مواجه هستند که اکثر حجم گوشی آنها را فرا گرفته است. معمولا دارای یک کلید در پایین صفحه نمایش هستند و همه فرمان ها توسط انگشتان دست که بر روی گوشی لمس می شوند ، به گوشی موبایل اعلام می شود. اما در گوشی های غیر لمسی ، این صفحه کلید است که می تواند همه دستورات کاربر را به گوشی موبایل منتقل کند.


کدام یک راحت تر است ؟ گوشی لمسی یا گوشی غیر لمسی ؟

بسته به نوع انتخاب کاربر ، هر دو این گوشی ها دارای رابط کاربری مختص به خود هستند. گوشی های هوشمند و لمسی مطمئنا در ارسال پیامک و دقت در تایپ مطالب با دقت کمتری عمل می کنند اما از لحاظ استفاده نرم افزاری به علت وجود نرم افزارهای متنوع ، کاربر را دیرتر خسته خواهد کرد. اما گوشی های غیر لمسی با توجه به امکانات ساده خود و با توجه به اینکه اکثرا هوشمند نیستند ، فقط توانایی انجام کارهای روتین و عادی مثل تماس گرفتن و ارسال پیامک و برخی بازی های ساده را دارند.


کدام یک مقاوم تر است ؟ گوشی لمسی یا گوشی غیر لمسی ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به نوع ساخت و حجم کم صفحه نمایش ، مطمئنا گوشی های غیر لمسی در ضربه های محکم و زمین افتادن های گوشی بهتر و مقاوم تر عمل می کنند. گوشی های لمسی و هوشمند معمولا اگر با صفحه نمایش به زمین بیفتند به راحتی شکسته شده و آسیب می بینند و به همین علت هزینه تعمیرات آن ها نیز بالا خواهد بود. اما یک گوشی غیر لمسی با توجه به صفحه نمایش کوچکش کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد.


 



عوامل موثر بر خرید گوشی های غیر لمسی

1- سیستم عامل: گوشی های غیر لمسی معمولا سیستم عامل پیچیده ای مثل اندروید را ندارند. بنابراین در هنگام خرید آنها توجه کنید که کارکرد این گوشی های بسیار ساده تر از گوشی های هوشمند است.
2- ابعاد و اندازه: گوشی های دارای صفحه کلید و گوشی های غیر لمسی معمولا اندازه کوچکتری نسبت به گوشی های لمسی و هوشمند دارند و سبک تر نیز هستند.
3- عمر باطری: با توجه به عدم وجود سیستم عامل و نرم افزارهای سنگین ، گوشی های غیر لمسی معمولا می توانند 2 الی 3 برابر گوشی های هوشمند باطری ذخیره کنند.
4- قیمت: از لحاظ قیمتی ، به جز موارد خاص ، گوشی های لمسی قیمت بالاتری نسبت به گوشی های غیر لمسی دارند.
5- محدوده سنی استفاده: گوشی های غیر لمسی بیشتر برای افراد سالمند و کسانی که توانایی کار با گوشی های هوشمند را ندارند، مناسب هستند. البته کسانی که چند سیمکارت دارند نیز معمولا یکی از گوشی های دارای صفحه کلید را برای خود انتخاب می کنند.
6- پشتیبانی از زبان فارسی: این روزها پشتیبانی از زبان فارسی جهت استفاده همه کاربران در محدوده های سنی مختلف ، جزء نیازمندی های اساسی گوشی های دارای صفحه کلید و غیر لمسی هستند. اکثر این گوشی ها به زبان فارسی مجهز هستند اما در هنگام خرید باید به فونت استفاده شده در آنها نیز توجه کرد. برخی از این گوشی ها فونت ریز و ناخوانایی دارند که افراد را در ارسال پیامک دچار مشکل می کند.

 

 

 


 اگر به دنبال شارژ کردن روزانه گوشی خود نیستید ، می توانید گوشی های غیر لمسی را برای خرید انتخاب کنید. 


چه کسانی باید گوشی غیر لمسی داشته باشند ؟

ما معتقدیم همه افرادی که هنوز علاقمند به داشتن گوشی های با دوام بالا و دارای باتری با ظرفیت مناسب هستند می توانند متقاضی خرید گوشی های غیر لمسی باشند. این روزها افراد زیادی هستند که در کنار گوشی لمسی خود دوست دارند یک گوشی ساده و غیر لمسی نیز داشته باشند تا از سیمکارت دوم خود در آن استفاده کنند. بنابراین استفاده از گوشی های غیر لمسی و دارای صفحه کلید هنوز می تواند گزینه خرید بسیاری از مردم باشد.
جدای از موارد بالا ، فراموش نکنید که سالمندان و افراد کم توان تر که نمی توانند به راحتی با گوشی های هوشمند و لمسی کار کنند نیز هنوز به دنبال گوشی های غیر هوشمند و غیر لمسی هستند تا با استفاده از صفحه کلید آن بتوانند تماس گرفته و یا تماس ها را پاسخ دهند.
ذکر این نکته نیز ضروری است که افراد علاقمند به ارسال پیامک نیز هنوز به دنبال خرید گوشی های غیر لمسی در بازار هستند.

چه شرکت هایی گوشی های غیر لمسی تولید می کنند؟

علیرغم اینکه این روزها همه شرکت های سازنده گوشی موبایل ، بیشتر تلاش خود را معطوف به ساخت و تولید گوشی های هوشمند کرده اند اما هنوز هم شرکت های معتبری مثل نوکیا و سامسونگ ، گوشی های غیر لمسی و ساده را تولید می کنند.

 

 

همچنین تعداد زیادی شرکت متفرقه و چینی نیز در زمینه تولید گوشی های غیر هوشمند فعال هستند که البته پیشنهاد ما به شما این است در صورتی که قصد خرید گوشی های غیر لمسی را دارید حتما گوشی دلخواه خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید.

 

 

 





منبع : مشاوره خرید گوشی های غیر لمسی و گوشی های دارای صفحه کلید