ثبت نام کارشناسی ارشد 96 در نیمه اول دی ماه 95 و برای سنجش داوطلبان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزادانجام شد . این آزمون در روزهای 7 و 8 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود و  کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 96 در روزهای 4 ، 5 و 6 از طریق سایت سنجش قابل مشاهده است . در کارت ورود به جلسه کنکور اطلاعات مهمی مانند شماره داوطلبی، محل آزمون ، تاریخ و روز برگزاری آزمون درج شده است . دریافت و چاپ این کارت و به همراه داشتن آن در روز آزمون برای تمامی داوطلبان الزامی است . در ادامه این مقاله و بعد از انتشار ،  راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96 را قرار خواهیم داد .


 کارت ورود به جلسه را حتما با خود به محل آزمون ببرید 



 


ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد 96

همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96 ، لینک ویرایش ثبت نام در سایت سنجش فعال می شود . در این مهلت مجددویرایش تنها اطلاعاتی که در زمان انتخاب رشته کارآمد هستند قابل ویرایش می باشند ؛ مانند معدل داوطلب ، نام دانشگاه کارشناسی و اطلاعات محل سکونت . درحالیکه اطلاعات مربوط به آزمون ، مانند گروه آزمایشی ( رشته ) ، عکس ، مشخصات فردی و شهر محل سکونت در فرصت فعلی قابل ویرایش نیست .

 اگر اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه اشتباه بود چه کنیم ؟ 

 


رفع نواقص احتمالی در کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96

ممکن است داوطلبان بعد از مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 96 مشاهده کنند که بعضی از اطلاعات فردی که مرتبط با روز آزمون است به اشتباه در کارت ورود به جلسه درج شده است . از جمله این اطلاعات فردی مهم می توان به تصویر داوطلب ، نام و نام خانوادگی داوطلب یا حتی گروه آزمایشی و شهر محل آزمون داوطلب اشاره کرد. این اطلاعات که ممکن است به دلیل خطای داوطلب در هنگام ثبت نام یا اشتباه سیستماتیک باشد . در این مواقع داوطلب باید با در دست داشتن کارت آزمون ، به باجه های رفع اشکال که در روزهای 5 و 6 اردیبهشت فعالیت می کنند مراجعه کرده و اقدام به ویرایش اطلاعات خود کنند . آدرس باجه های رفع اشکال در هر استان بعد از استقرار کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 96 در سایت سنجش قابل مشاهده خواهد بود .

 

 


توصیه های هیوا به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 96

در راهنمای بالا که مناسب روزهای قبل از آزمون و جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 96 نگاشتیم ، قصدمان برطرف کردن مشکل داوطلبانی بود که ممکن است در این بازه زمانی سردرگم شوند . حال در پایان سخنی با داوطلبان گرامی داریم . قطعا امید به قبولی درآزمون کارشناسی ارشد باعث ایجاد اضطراب و استرس هرچند ناچیز در داوطلبان می گردد . واقعیت این است که داوطلبان با بیشترین آمادگی آزمون هم در چند دقیقه اول برگزاری شاید تسلیم این استرس شوند ولی مهم زمانی است که به این اضطراب غلبه می کنیم و سراغ حل سوالات با توانایی علمی خود می بریم . آزمون کارشناسی ارشد مثل هر آزمون دیگری در ایران که در کمتر از 4 ساعت ، عیار تلاش های 1 ساله داوطلبان را معلوم می کند تا حد زیادی غیراستاندارد است . ولی این ما هستیم که باید در شرایط کنونی خودمان را با وضعیت فعلی وفق دهیم . اولین گام در این پروسه این است که به سرعت به خود مسلط شویم و فارغ از اینکه سوالات به نظرمان بسیار سخت یا بسیار آسان می آید ، شروع به حل سوالات کنیم . یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در آزمون ، مدیریت زمان است . به این معنی که بدانیم برای هر تستی چقدر وقت بگذاریم . توصیه هیوا به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 96 این است که حل سوالات را در سه دوره انجام دهیم . در دوره اول تنها برای سوالاتی وقت بگذاریم که بعد از مطالعه سوال ، حس می کنیم توان حل آن را در زمان کوتاه ( حداکثر 2 دقیقه ) داریم . در دوره اول از روی سوالاتی که پاسخ آن را بلد نیستیم ، پاسخ آن طولانی است یا در راه حل آن شک داریم به سادگی عبور کنیم . بعد از پایان دوره اول ، دوره دوم را به قصد حل سوالاتی که پاسخ آن را می دانیم ولی حل آن زمان بر است می پردازیم . در دوره دوم از آنجایی که قبل از آن سوالات آسان حل شده ، استرس نرسیدن به کل سوالات را از دوش ما بر می دارد . در نهایت دور سوم برای سوالاتی است که پاسخ آن را بلد نیستیم یا درباره آن خیلی شک داریم . دقت داشته باشید ممکن است بعضی داوطلبان تنها به دوره اول برسند . هرچند اگر دوره اول را واقعا به سوالاتی که زمان کمی می گیرند اختصاص دهید باید قاعدتا حداقل به دوره دوم برسید ولی اگر اینطور هم شود باکی نیست زیرا مطمئن هستید که کلیه سوالاتی که می توانستید به راحتی جواب بدهید را یک دور مطالعه کرده اید . با این کار استرس کم آوردن وقت از داوطلب برداشته می شود که این باعث می شود داوطلب بتواند سوالاتی که در نگاه اول سخت و دشوار به نظر برسد را با فرصت کافی حل کند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند در هرجای ایران که هستید تنها با یک تماس تلفنی ، نکات مهم درمورد مدیریت زمان آزمون کارشناسی ارشد 96 را به شما گوشزد کنند . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید . همچنین بعد از آزمون ، می توانید با مطالعه مقالات انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، انتخاب رشته ارشد 96 و انتخاب رشته ارشد آزاد 96 ، خود را برای انتخاب رشته ای موفق آماده کنید .



منبع : کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 96