بعد از فراگیر شدن پیام رسان تلگرام در جهان ، به تازگی آرزوی کاربران این نرم افزار به وقوع پیوسته و امکان تماس صوتی رایگان در این برنامه برقرار شده است. با توجه به اینکه این ویژگی اکنون در برخی کشور های اروپایی به صورت آزمایشی قرار داده شده است و به تازگی در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار خواهد گرفت ، در این مقاله سعی داریم آموزش تماس تلفنی با تلگرام را در اختیار کاربران سامانه مشاوره هیواتک قرار دهیم.


 ویژگی مکالمه رایگان صوتی تلگرام به زودی در ایران نیز فعال خواهد شد. 

 


معرفی ویژگی تماس صوتی تلگرام

مدت هاست که کاربران تلگرام منتظر هستند در کنار ارسال پیام متنی (چت) ، بتوانند تماس صوتی نیز برقرار کنند. این موضوع به تازگی در تلگرام اتفاق افتاده و کاربران می توانند از این پیام رسان برای برقراری تماس های صوتی نیز استفاده کنند.
یکی از دغدغه های اصلی پیام رسان ها ، امنیت ارسال و دریافت پیام ها (صوتی ، تصویری یا متنی)  می باشد. به همین جهت تلگرام در برقراری تماس های صوتی خود سعی کرده است جدیدترین فناوری های رمزنگاری اطلاعات را در مبدا و مقصد مورد توجه قرار دهد. باید به این نکته توجه کرد که اضافه شدن ویژگی هایی مثل تماس رایگان ، همیشه تهدیدی جدی برای اپراتور های تلفن همراه سراسر جهان بوده است و باید دید پس از استفاده همگانی از سرویس تماس رایگان صوتی تلگرام ، چه بازخوردی در میان  اپراتور های تلفن همراه جهان خواهد داشت.
همانطور که اشاره کردیم ، در آپدیت جدید تلگرام ، فعلا برخی کشور های اروپایی قادر به برقراری تماس صوتی هستند اما به تازگی این ویژگی برای سایر کشورها نیز فعال خواهد شد.


 



نحوه برقراری تماس صوتی رایگان در تلگرام

آنطور که از شنیده ها پیداست تلگرام برای عدم تداخل بین محیط چت و محیط تماس تلفنی ، امکان تماس سریع را فراهم کرده است به شکلی که در کنار اسم همه ی دوستان خود ، تصویر گوشی تلفن را مشاهده خواهید کرد که با تاچ کردن  آن می توانید با دوست خود تماس بگیرید.

 


از تنظیمات مهمی که در آپدیت جدید تلگرام مشاهده خواهید کرد ، مدیریت پهنای باند مصرفی برای تماس های تلفنی است ، یعنی شما می توانید کیفیت تماس خود را کاهش دهید تا اینترنت کمتری برای هر تماس خود مصرف کنید.
یکی دیگر از ویژگی های خاص این آپدیت ، این است که شما می توانید تعیین کنید چه کسانی می توانند درخواست تماس با شما را ارسال کنند و با شما تماس بگیرند. همچنین شما خواهید توانست به طور کامل این ویژگی را غیرفعال یا خاموش کنید و از تلگرام فقط برای تماس های متنی استفاده کنید.
با توجه به همه این مواردی که ذکر شد ، باید منتظر بمانیم تا ویژگی تماس صوتی تلگرام در ایران فعال شود و کیفیت مکالمات و نحوه دقیق استفاده از آن را بررسی کنیم.

 


آموزش تصویری تماس صوتی تلگرام

آموزش نحوه برقراری تماس صوتی تلگرام به زودی در این قسمت به طور مفصل قرار داده خواهد شد.






منبع : اضافه شدن تماس صوتی به تلگرام