پس از منتشر شدن ویندوز 10 که در حال حاضر آخرین نسخه ویندوز شرکت مایکروسافت می باشد ، کاربران اینترنت متوجه موضوعی شدند که باعث آزارشان شد. در گزارش های ارسالی کاربران ویندوز 10 ، تقریبا همه افراد از بالا رفتن مصرف اینترنت و تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت شان شکایت داشتند و این موضوع را از مشکلات ویندوز 10 می دانستند. ما نیز در گروه مشاوره هیواتک ، پس از بررسی های انجام گرفته ، متوجه شدیم سخن کاربران صحیح است و پس از پیدا کردن دلایل بروز این مساله ، سعی کردیم در قالب یک مقاله ، دلایل استفاده ویندوز 10 از اینترنت و بالا رفتن مصرف پهنای باند ویندوز 10 را ذکر کرده و روش اصلاح این مشکل را بازگو کنیم.


 غیر فعال سازی ویژگی Background Intelligent Transfer Service 


 

دلایل استفاده بیش از حد اینترنت توسط ویندوز 10

قابلیت های جذابی که ویندوز 10 در خود جای داده است ، علاوه بر جذابیت ، دردسرهایی را نیز برای کاربران فراهم کرده اند. این قابلیت ها برای بروزرسانی خود ، در زمان هایی بدون اجازه ی کاربران شروع به آپدیت شدن و بروزرسانی می کنند. این موضوع باعث می شود بدون آنکه متوجه شوید پهنای باند زیادی از اینترنت را از دست دهید. به طوری که در یک ویندوز 10 خام و اتصال اینترنت متوسط ، مشاهده شده است بالغ بر 200 مگابایت اینترنت در 2 ساعت بدون اجازه و اطلاع کاربر مصرف شده است.
در ادامه مقاله روش غیرفعال سازی قابلیت های مصرف کننده اینترنت در ویندوز 10 را شرح خواهیم داد.

 


 



روش کاهش مصرف اینترنت ویندوز 10

ویندوز 10 قابلیت هوشمند مدیریت پردازش ها را در خود به شکلی فعال کرده است که همیشه در حال استفاده از اینترنت برای بروزرسانی های جدید باشد. این قابلیت به طور پیش فرض در ویندوز های 10 فعال هستند و نیاز است آن را یکبار برای همیشه غیر فعال کنید. این موضوع علاوه بر کاهش مصرف اینترنت شما ، به کاهش مصرف پردازنده کامپیوتر شما نیز کمک می کند و در نتیجه می تواند سرعت و عملکرد ویندوز  شما را نیز بهبود بخشید.
برای غیر فعال سازی این ویژگی ، بر روی دکمه استارت ویندوز کلیک کنید و عبارت services را تایپ کنید. حالا اینتر زده و وارد صفحه زیر شوید:

 

 

در این صفحه بر روی گزینه Background Intelligent Transfer Service  دوبار کلیک نمایید. همانطور که مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید ، در جلوی عبارت Startup type عبارت Automatic ذکر شده است:

 

 

شما باید در منوی کشویی باز شده ، گزینه Disabled را انتخاب کرده و همچنین از پایین صفحه روی دکمه Stop کلیک کنید. در نهایت پنجره را با استفاده از دکمه های Apply و OK ببندید و سیستم خود را ری استارت کنید.
پس از بالا آمدن ویندوز 10 ، بررسی کنید که تنظیمات مربوطه به همان صورتی که وارد کردید Disable شده باشد.

 


 ویژگی آپدیت ویندوز را غیر فعال کنید. 


غیرفعال کردن آپدیت ویندوز 10

یکی دیگر از مواردی که باعث مصرف شدن پهنای باند اینترنت شما می شود ، آپدیت شدن خودکار ویندوز می باشد. این گزینه نیز از طریق قسمت Services قابل غیر فعال سازی است.
برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 در قسمت Services بر روی گزینه Windows Update  دو بار کلیک کنید:

 

 

سپس به همان شکلی که در بالا ذکر شد ، آن را در حالت Disable قرار داده و سرویس مربوطه را Stop کنید.
به این ترتیب جلوی بروزرسانی خودکار ویندوز 10 را گرفته اید.

پس از انجام دو مورد بالا ، مصرف اینترنت خود را با روزهای قبل مقایسه کنید. مطمئنا تغییر زیادی مشاهده خواهید کرد.






منبع : کاهش مصرف اینترنت ویندوز 10 در یک دقیقه