استفاده از پست الکترونیک یا همان ایمیل ، سالهاست که در بین کاربران اینترنت باب شده است. در کشور ما نیز استفاده از ایمیل کاربردهای فراوانی داشته است اما این سوال برای برخی از کاربران وجود دارد که آیا می توان پس از مدتی و به دلایل مختلف ، ایمیل های ایجاد شده در سایت یاهو را غیرفعال و حذف کرد ؟ ما در این مقاله می خواهیم شما را با حذف اکانت یاهو و پاک کردن کامل حساب ایمیل یاهو آشنا کنیم. همچنین شما را با بازگردانی اکانت ایمیل یاهو آشنا خواهیم کرد تا در صورت پشیمان شدن شما از حذف اکانت ، راه های بازگشت حساب کاربری خود در یاهو را امتحان کنید.


 اکانت های حذف شده یاهو تا 90 روز قابل بازگردانی هستند. 


 

نحوه حذف کردن اکانت یاهو

قبل از حذف کردن اکانت ایمیل یاهو خود باید بدانید که با پاک کردن ایمیل خود ، همه نامه های ارسالی و دریافتی ، مخاطبین و رویدادهای موجود در ایمیل شما به طور کامل حذف می گردند. فراموش نکنید که شما احتمال دارد در ثبت نام سایت های اینترنتی ، خرید های آنلاین و موارد بسیار دیگر ، این ایمیل خود را وارد کرده باشید. بنابراین اگر تصمیم به حذف همه این اطلاعات گرفته اید ، ادامه مقاله را بخوانید.
برای حذف اکانت یاهو خود ابتدا باید وارد سایت https://edit.yahoo.com/config/delete_user  شوید:

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشخص است ، شما باید پس از وارد کردن ایمیل خود بر روی دکمه Next کلیک کنید. در مرحله ی بعدی رمز عبور ایمیل شما درخواست می شود که شما باید آن را به درستی وارد کنید:

 

 

در مرحله ی بعد ، تصویری مشابه عکس زیر برای شما ظاهر می شود که باید کد امنیتی درخواست شده را وارد کنید:

 

 

در پایان باید مانند عکس زیر ، یاهو تاییدیه نهایی را صادر می کند و شما با اعلام موافقت خود ، اکانت ایمیل یاهو خود را به طور کامل حذف می کنید:

 

 


 



روش بازگردانی ایمیل یاهو

پس از اینکه ایمیل خود را حذف کردید ، تا حدودا سه ماه بعد امکان بازگردانی آن را دارید. اپر از حذف اکانت ایمیل خود پشیمان شده اید وارد سایت https://login.yahoo.com/forgot شوید و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری یاهو خود ، شانس خود را برای برگشتن به حالت قبلی و فعال کردن اکانت خود امتحان کنید.
البته این را بدانید که هرچه زودتر پشیمان شوید ، شانس بیشتری خواهید داشت.

 







منبع : راهنمای حذف اکانت یاهو و بازیابی ایمیل یاهو