این روزها گوشی های هوشمند نقش پر رنگی در زندگی افراد دارند و بسیاری از کارهای انسان را به سادگی انجام می دهند. یکی از کاربردهای جالبی که گوشی های هوشمند می توانند داشته باشند ، بازی کردن نقش کنترل تلویزیون ها و سایر دستگاه های الکترونیکی است. به این شکل که با استفاده از یک نرم افزار ، گوشی هوشمند شما تبدیل به کنترل تلویزیون یا سایر دستگاه های الکترونیکی می شود. در همین راستا ، گروه مشاوره هیواتک در این مقاله نرم افزاری را به شما معرفی می کند که با استفاده از مادون قرمز گوشی موبایل ، به شما اجازه می دهد کنترل تلویزیون خود را به دست بگیرید و به سادگی شبکه ها و کانال ها را تغییر دهید !


 گوشی موبایل خود را به کنترل دستگاه های الکترونیکی تبدیل کنید! 


 

معرفی نرم افزار Smart Remote برای تبدیل گوشی موبایل به کنترل

یکی از نرم افزارهای مفید در زمینه تبدیل گوشی موبایل به کنترل تلویزیون ، نرم افزار Smart Remote است که با مادون قرمز گوشی کار می کند. پس از دانلود این نرم افزار که مخصوص اندروید می باشد ، یک کنترل تلویزیون برای شما شبیه سازی می شود. ضمنا شما می توانید مدل تلویزیون یا دستگاه مورد نظر خود را در نرم افزار پیدا کنید تا دقیقا همان کنترل پیش روی شما قرار گیرد. ویژگی های زیاد این نرم افزار برای شما جالب خواهد بود. این نرم افزار می تواند بسیاری از مدل های کولر گازی ، گیرنده دیجیتال ، ویدئو پروژکتور و سیستم های صوتی را کنترل کند که در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم.


 



استفاده از نرم افزار Smart Remote برای کنترل کردن تلویزیون

بعد از اینکه نرم افزار را نصب و اجرا کردید با صفحه زیر مواجه می شوید :

 

 

حالا باید دستگاه مورد نظر خود را از لیست دستگاه های موجود در نرم افزار پیدا کنیم. برای انجام این کار ، از منوی بالا وارد Settings شوید و سپس گزینه Add Remote را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید:

 

 

حالا باید مشخص کنید نوع دستگاه شما چیست. به طور مثال TV را انتخاب می کنیم :

 

 

در نهایت مدل تلویزیون خود را از لیست موجود پیدا می کنیم. به همین راحتی شما توانستید کنترل تلویزیون خود را به گوشی موبایل خود بیاورید!

در پایان اگر خواستید بین کنترل های اضافه شده ی خود سوئیچ کنید ، از بالای صفحه نرم افزار می توانید کنترل دستگاه خود را عوض کنید.



 

 




منبع : راهنمای تبدیل گوشی موبایل اندروید به کنترل تلویزیون