یکی از امکانات جالب پیام رسان تلگرام ، وجود مجموعه بزرگی از استیکر هاست که باعث می شود مکالمات بین افراد جذاب تر و واقعی تر جلوه کند. با توجه به گسترش روز افزون استیکر ها در نرم افزار تلگرام ، تصمیم گرفتیم روش ساخت استیکر شخصی تلگرام را در این مقاله شرح دهیم. همچنین نرم افزاری را برای تبدیل تصاویر به استیکر معرفی می کنیم تا از صفر تا صد ساخت پکیج استیکر را فرا بگیرید.


 شرایط ساخت استیکر ها توسط ربات برای شما ارسال می شود. 


 

آشنایی با ربات ساخت استیکر تلگرام

نرم افزار تلگرام برای سهولت در ساخت پکیج استیکر ها ، یک ربات همه کاره ساخته است. این ربات تصاویر شما را دریافت کرده و در یک مجموعه قرار می دهد.
برای دسترسی به این ربات بر روی لینک زیر کلیک کنید :
https://telegram.me/stickers
حالا برای شروع کار با ربان بر روی دکمه Start اشاره نمایید:

 

 


 



نحوه ساخت پکیج استیکر تلگرام

پس از اینکه Start ربات ساخت استیکر تلگرام را زدید ، راهنمای استفاده از ربات ساخت استیکر تلگرام برای شما به نمایش در می آید. برای ساخت پکیج جدید تایپ کنید : newpack/
اکنون مطابق تصویر زیر ، از شما یک اسم برای مجموعه استیکری که می خواهید بسازید درخواست می شود. بنابراین یک اسم وارد کنید. سپس شرایط ارسال تصاویر برای شما ارسال می شود:

 

 

شرایط ارسال تصاویر به شرح زیر هستند :
1-  تصاویر ارسالی دارای پسوند PNG باشند.
2-  سایز حداقل یکی از تصاویر ارسالی 512 در 512  پیکسل باشد. ( پیشنهاد می شود همه تصاویر دارای این سایز باشند.)
3-  حجم تصویر ارسالی کمتر از 350 کیلوبایت باشد.

حالا سوال پیش می آید که چطور می توانیم تصاویر خود را به PNG تبدیل کرده و در اندازه 512 در 512 پیکسل ذخیره کنیم ؟ ما در ادامه مقاله این سوال را پاسخ داده ایم.

 


 پیشنهاد می شود برای ساخت تصاویر از کامپیوتر و نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید. 


معرفی نرم افزار تبدیل عکس به استیکر

اگر از تلگرام دسکتاپ یا Web استفاده می کنید کار شما راحت تر خواهد بود. چرا که با نصب نرم افزار فوتوشاپ بر روی کامپیوتر خود به راحتی می توانید تصاویر را به PNG تبدیل کنید و آنها را تغییر سایز دهید. اما اگر می خواهید این کار را بر روی موبایل خود انجام دهید ، باید از نرم افزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید.
نرم افزاری که ما در این مقاله به شما معرفی می کنیم Imoji for Messenger نام دارد. آن را دانلود کرده و با استفاده از نام کاربری فیس بوک خود وارد آن شوید و یا اینکه از طریف لینک زیر در سایت ثبت نام کنید:
https://developer.imoji.io/developer/register
سپس تصاویر خود را در نرم افزار وارد کرده و اصلاحات لازم را به راحتی انجام دهید. در پایان هم آن را با فرمت PNG ذخیره کنید.

همچنین شما می توانید تصاویر خود را برای ربات Clippy ارسال کنید تا خودش آن را به راحتی تبدیل به استیکر کنید. یعنی پس زمینه آن را حذف کرده و سایز آن را اصلاح کند.

در پایان ، تصاویر ارسال شده را تک به تک به ربات ارسال نمایید. بعد از هر بار فرستادن ، از شما درخواست می کند یک اموجی یا شکلک نیز برای عکس خود انتخاب کنید. در آخرین گام نیز پیام publish/ را ارسال می کنید. به همین راحتی توانستید یک پکیج استیکر در تلگرام بسازید.

 






منبع : ساخت استیکر شخصی تلگرام به وسیله ربات ساخت استیکر