سیستم عامل های گوشی به طور مداوم توسط سازندگان آن در حال بروز رسانی می باشد و هر یک از آن ها نسبت به نسخه های قبلی خود دارای قابلیت ها و امکانات جدیدی می باشند که نسخه های قبلی از آن بی بهره اند . به عنوان مثال اندروید نسخه 6 که به مارشمالو معروف است نسبت نسخه های قدیمی خود دارای قابلیت ها یی مثل انتخاب ساده تر متون ، فناوری Doze ، محدود کردن دسترسی نرم افزارها به منابع گوشی و ...  همچنین بعضی از اپلیکیشن ها از نسخه های قدیمی سیستم عامل ها پشتیبانی نمی کنند . به این ترتیب با آپدیت و ارتقا اندروید گوشی خود می توانید از این قابلیت ها بهره مند شوید . قبلا در مقاله نحوه آپدیت اندروید 6 برای گلکسی اس 5 سامسونگ ، نحوه آپدیت اندروید این مدل گوشی را بررسی کردیم . اما در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک نحوه ارتقا اندروید گوشی را به صورت کلی بررسی خواهیم کرد و یاد می گیریم که چگونه اندروید گوشی خود را ارتقا دهیم . همچنین آپدیت اندروید سامسونگ توسط نرم افزار Samsung Kies را نیز خواهیم آموخت .





 

نحوه ارتقا اندروید

در این بخش از مقاله چگونگی ارتقا اندروید به صورت OTA(Over The Air) را به شما آموزش خواهیم داد . OTA به حالتی از آپدیت گوشی گفته می شود که آپدیت شما از طریق گوشی و به کمک اینترنت وای فای صورت می گیرد . برای آپدیت اندروید گوشی ، قبل از هر کاری از کلیه اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید تا در صورتی که فرآیند ارتقا اندروید گوشی با اختلالی مواجه شد اطلاعات گوشی شما از دست نرود . برای بکاپ گرفتن از گوشی اندروید خود مقاله آموزش بکاپ گرفتن از اندروید و کلیه اطلاعات گوشی را مطالعه نمایید . بعد از این مرحله برای آپدیت اندروید خود مراحل زیر را دنبال کنید :
1- به قسمت تنظیمات گوشی خود (Settings) وارد شوید .
2- گزینه About Phone را انتخاب کنید .
3- گزینه Software updates را انتخاب کنید تا عملیات ارتقا اندروید آغاز شود .
4- دکمه Check now را تپ کنید .
5- در این مرحله گوشی اندروید شما به دنبال نسخه های جدید اندروید می گردد و در صورتی که آپدیت اندروید جدیدی پیدا نکند پیغام می دهد که گوشی شما نیازی به ارتقا اندروید ندارد و به آخرین نسخه اندروید مجهز است .
6- از بین آپدیت های موجود ، بر روی آپدیت اندروید مورد نظر خود تپ کنید تا گوشی شما آپدیت مربوطه را دانلود نماید . این کار ممکن است مدت زمانی به طول بینجامد .


نکته : معمولا حجم نسخه های آپدیت اندروید بین 700 تا 900 مگابایت است .

 


 



آموزش آپدیت اندروید سامسونگ توسط Samsung Kies

در این قسمت از مقاله روش ارتقا اندروید سامسونگ به صورت دستی و از طریق اتصال USB گوشی با لپ تاپ و کامپیوتر را آموزش خواهیم داد . برای آپدیت اندروید سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا آخرین نسخه نرم افزار Samsung Kies را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید . ( این نرم افزار ابزاری است برای دارندگان گوشی های سامسونگ که امکان برقراری ارتباط بین گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر را از طریق USB یا وای فای را برای آن ها فراهم می نماید ) . این نرم افزار را می توانید از اینجا دانلود نمایید .

 


2- گوشی سامسونگ خود را از طریق کابل USB به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل نمایید . ( برای آپدیت اندروید سامسونگ باید اتصال گوشی به لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق USB باشد و نه وای فای )
3- نرم افزار Samsung Kies را اجرا کنید .
4- در این مرحله قبل از ادامه آپدیت اندروید سامسونگ خود ، از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید . برای این کار تب Back up/Restore را انتخاب نمایید . لیستی برای شما نمایش داده می شود . بعد از انتخاب داده هایی که قصد بکاپ گرفتن از آن ها را دارید دکمه Back up را انتخاب نموده و در پایان دکمه Complete را انتخاب کنید .

 


5- گوشی شما در سمت چپ بالای صفحه ظاهر می شود . روی نام گوشی خود کلیک کنید . در سمت راست نرم افزار پنجره جدیدی با تمام جزئیات مربوط به گوشی شما باز می شود . اگر در قسمت Firmware information در زیر گزینه New firmeare is available  آپدیت های جدید گوشی خود را مشاهده کردید روی دکمه Firmware upgrade که در کنار آن وجود دارد کلیک کنید .

 

 

6- در پنجره جدیدی که باز می شود تیک گزینه I have read all of the above information را بزنید و سپس روی گزینه Start Upgrade کلیک کنید .

7- در این مرحله گوشی شما ریبوت شده و پیامی برای شما نمایش داده می شود ، روی گزینه Ok کلیک کنید .
8- در این قسمت یک پنجره جدید برای شما باز می شود ، در این مرحله ابتدا نسخه آپدیت اندرویدجدید به صورت اتوماتیک دانلود شده و بعد از آن عملیات Upgrade انجام می شود . در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید ، آپدیت اندروید سامسونگ شما در این مرحله به درستی انجام خواهد شد .


نکته : برای اطمینان از ارتقا اندروید گوشی خود از قسمت تنظیمات گوشی خود به About Phone رفته و ورژن اندروید خود را چک کنید .


نکته : آپدیت اندروید سامسونگ برای تمام گوشی ها و تبلت ها ی آن ، برای همه مناطق همزمان از طریق برنامه Samsung Kies قابل دریافت نمی باشد .

 

 


 معمولا حجم نسخه های آپدیت اندروید بین 700 تا 900 مگابایت است . 


 

 


منبع : راهنمای آپدیت اندروید گوشی