سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حل مشکل باز نشدن فیلم در تلگرام

 

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های امروز در دنیاست که با توجه به امکانات بی نظیرش کمتر کسی است که روی گوشی هوشمند خود، این نرم افزار را نصب نکرده باشد. در تلگرام می توانید لایو لوکیشن تلگرام خود را برای دیگران ارسال کنید تا از موقعیت مکانی شما با خبر شوند ، می توانید تماس صوتی بر قرار کنید ، تم تلگرام خود را تغییر دهید و بسیاری امکانات دیگر که پیش تر نام بردیم . اما در بین تمامی این امکانات در بعضی مواقع کاربران با مشکل باز نشدن فیلم در تلگرام مواجه هستند . در ادامه علت پخش نشدن فیلم در تلگرام را توضیح می دهیم با هیواتک همراه باشید.

 

 

دیگر مقالات هیواتک را دنبال کنید : دیلیت اکانت تلگرام ، مشکل ورود به تلگرام و خارج شدن از ریپورت تلگرام

 



علت پخش نشدن فیلم در تلگرام چیست ؟

باز نشدن فیلم در تلگرام می تواند دلایلی مختلفی داشته باشد. به طور مثال پر شدن حافظه کش تلگرام یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث لود نشدن فیلم در تلگرام می شود که با مراجعه به مقاله چگونه کش تلگرام را خالی کنیم " می توانید این مشکل را حل کنید. اما اگر با پاک کردن کش در تنظیمات تلگرام نتیجه ای نگرفتید با ادامه مقاله همراه باشید تا مشکل باز نشدن فیلم در تلگرامتان حل شود.

 

مقاله : پر شدن حافظه آیفون را نیز مطالعه نمایید .

 


 

 



راه حل باز نشدن فیلم در تلگرام

برای حل مشکل باز نشدن فیلم در تلگرام می توانید از روش هایی که در ادامه گفته می شود استفاده کنید :

 


پاک کردن حافظه کش تلگرام


روش اول :

پر بودن کش تلگرام علاوه بر باز نشدن فیلم باعث باز نشدن عکس ، استیکر و گیف در تلگرام نیز می شود. پس پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار این حافظه را خالی کنید. تصاویر زیر مربوط به پاک کردن کش در گوشی آیفون می باشد که در گوشی اندروید نیز به همین ترتیب می باشد.


-  تلگرام را باز کنید و وارد قسمت منوی تلگرام شوید . ( آیکون سه خط بالای صفحه روش دسترسی به منو تلگرام است. )
-  وارد بخش Settings شوید.
-  بخش Data and Storage را انتخاب کنید.
-  وارد بخش Storage usage و از زیر مجموعه های آن Clear Cache را انتخاب کنید.

 

 

 

  بدین صورت حافظه تلگرام شما پاک می شود.


روش دوم :


روش بعدی برای پاک کردن کش تلگرام مراجعه به settings و بخش کنترل پنل گوشی می باشد.


-  وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه App Manager یا Application Manage  را انتخاب کنید.
-  در لیست برنامه های موجود تلگرام را انتخاب کنید.
-  در صفحه ای که مطابق تصویر زیر است گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

 

 

 

همانطور که دیدید به همین راحتی با این روش نیز کش تلگرام شما پاک شد.


کمبود حافظه


مورد بعدی که می تواند دلیل باز نشدن فیلم در تلگرام شما باشد پر شدن حافظه است. همانطور که گفتیم تمامی اطلاعات تلگرام شما نظیر فیلم عکس و.. در بخش کش تلگرام ذخیره می شود. این امر باعث پر شدن حافظه می گردد که یکی از دلایل اصلی ای است که فیلم ها بارگذاری نمی شوند.
-  با مراجعه به بخش Settings > Storage می توانید از حافظه گوشی خود با خبر شوید و در صورت پر بودن حافظه اقدام به پاک کردن فایل های غیر ضروری کنید.

 


 
اختلال آی پی

مورد بعدی که ممکن است عامل باز نشدن فیلم در تلگرام شما باشد اختلال در آی پی تلگرام و اینترنت شما است. در صورتی که روش های بالا را انجام دادید و نتیجه ای نگرفتید می توانید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید. به طور کلی دلیل اصلی باز نشدن فیلم در تلگرام مربوط به بخش کش می باشد. اگر با پاک کردن آن نتیجه ای نگرفتید در صورت مشکل اختلال آی پی، مشکل سراسری می باشد که موقت بوده و به زودی رفع خواهد شد.

 


 

 

 






منبع : حل مشکل باز نشدن فیلم در تلگرام