با گسترش گوشی های هوشمند و استفاده روزانه از این گوشی ها توسط مردم ، مشکلات مربوط به آن نیز روز به روز بیشتر خود را نشان می دهند. با توجه به اینکه همه ما بر روی گوشی های هوشمند خود برنامه های مختلفی نصب می کنیم ، در بسیاری از مواقع نمی دانیم که چه بلایی بر سرحافظه داخلی گوشی خود آورده ایم. به بیان ساده تر ، با نصب کردن برنامه های فراوان ، باعث می شویم به صورت ناخودآگاه حجم زیادی از حافظه داخلی گوشی خود را اشغال کنیم.
علاوه بر این ، کاربران معمولا در مدت زمان های طولانی نسبت به انتقال تصاویر و فیلم های خود از گوشی به کامپیوتر خود اقدام می کنند. به همین دلایل است که وقتی در حال گرفتن یک عکس هستیم ، با خطای کمبود حافظه و پر شدن حافظه داخلی اندروید مواجه می شویم. در این مقاله سعی داریم روش های رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید را بررسی کنیم و با استفاده از برخی روش ها ، از کمبود حافظه داخلی اندروید جلوگیری کنیم.


 نرم افزار ها و بازی ها را در حافظه جانبی گوشی اندروید نصب کنید. 


انتقال برنامه ها از حافظه داخلی به حافظه خارجی

از اصلی ترین دلایل بروز مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی اندرویدی ، ذخیره شدن اطلاعات برنامه ها در حافظه داخلی است. برای رفع این مشکل باید وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شده و بر روی گزینه Apps یا مدیریت برنامه ها اشاره کنید. سپس نرم افزار های خود را تک به تک انتخاب کنید و به دنبال گزینه Move to SD CARD یا انتقال به حافظه جانبی بگردید. در نسخه های جدیدتر اندروید باید ابتدا گزینه Storage یا ذخیره سازی را پیدا کرده و سپس بر روی Change اشاره کنید.
این کار را به ویژه برای نرم افزارهایی مثل اینستاگرام یا تلگرام و بازی های نصب شده روی گوشی خود حتما انجام دهید. به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

 


 



خالی کردن حافظه کش نرم افزارها

افرادی که از نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنند ، همیشه با حجم عظیمی از اطلاعات پنهان یا کش مواجه اند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنیم در مدت زمان های کوتاه حافظه پنهان نرم افزارهای خود را حذف کنند.
برای حذف کردن حافظه پنهان یا کش باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس از قسمت مدیریت برنامه ها یا Apps ، نرم افزار مورد نظر را انتخاب کنید. اکنون باید به دنبال گزینه Clear Cache بگردید و بر روی آن دکمه اشاره کنید. بارها مشاهده شده است که یک نرم افزار مانند تلگرام به تنهایی چندین گیگابایت حافظه کش دارد که باعث پر شدن حافظه شده است.

 

 

 


 نرم افزار های پیام رسانی مانند تلگرام قاتل حافظه داخلی گوشی شما هستند!

استفاده از نرم افزار پاکسازی اندروید

علاوه بر روش های فوق ، ما همیشه توصیه می کنیم از نرم افزار های پاکسازی اندروید برای خالی کردن حافظه گوشی و حذف فایل های موقتی و اضافه استفاده کنید.
در مقاله زیر در خصوص چگونگی پاکسازی اندروید به وسیله نرم افزار های تخصصی این کار صحبت کرده ایم: