همانطور که می دانید نسخه رسمی تلگرام از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و کاربران در صورتی که مایل باشند تلگرام با منوی فارسی داشته باشند  ، باید از نسخه های غیر رسمی تلگرام استفاده نمایند . استفاده از نسخه های غیر رسمی و جعلی تلگرام می تواند عواقبی مانند کلاهبرداری و جاسوسی ، به سرقت رفتن اطلاعات ، دریافت اسپم و ... را برای استفاده کنندگان به همراه داشته باشد . خوشبختانه نسخه جدید تلگرام موسوم به نسخه 4.1 بتا به بازار عرضه شده که در این نسخه زبان فارسی رسما به تلگرام اضافه شده است. در این نسخه ویژگی محدود سازی کاربران گروه و کانال نیز از ویژگی های جدید تلگرام است . گروه مشاوره هیواتک در این مقاله قصد دارد تغییرات جدید تلگرام و اضافه شده زبان فارسی تلگرام را  مورد بررسی قرار دهد.

 



 

اضافه شدن زبان فارسی به تلگرام

همانطور که در بخش خلاصه بالا اشاره شد ، تلگرام در نسخه جدید خود ویژگی هایی را اضافه کرده است . نسخه جدید تلگرام به صورت آزمایشی در نسخه بتا ارائه شده است تا پس از تست و عیب یابی ، در نسخه اصلی تلگرام منتشر شود .

 

ویژگی های جدید تلگرام شامل اضافه شدن زبان فارسی تلگرام و همچنین رفع محدودیت های Admin کانال ها و سوپرگروه ها در کنترل و محدود سازی کاربران گروه ها و کانال ها می باشد.

 


 



ویژگی محدود سازی کاربران گروه و کانال

در نسخه جدید تلگرام (4.1  بتا ) ، Admin اصلی هر کانال یا سوپرگروه ( که همان سازنده آن کانال یا سوپر گروه است ) می تواند سطح اختیارات سایر اعضا و Adminn های گروه را به صورت جداگانه مدیریت نماید و برای هر کدام از آن ها مشخص کند که به چه گزینه هایی دسترسی داشته باشند .

 

 

برخی از محدودیت هایی که Admin اصلی می تواند برای سایر ادمین ها اعمال کند عبارتند از : تغییر اطلاعات کانال ( Change Channel Info) ، امکان ارسال پست ( Post Message ) ، ویرایش پیام های خود و دیگران (  Edit Message of Others ) ، پاک کردن پیام ها ( Delete Message of Others ) ، افزودن ادمین های جدید ( Add New Admins )
علاوه بر این Admin اصلی می تواند محدودیت هایی را برای تک تک اعضای گروه هم اعمل کند ( هم به صورت دائم و هم برای مدت زمان مشخصی ) . برخی از این محدودیت ها عبارتند از : محدودیت در خواندن و ارسال پیام ، محدودیت در ارسال تصویر و ویدئو و استیکر و ...

 


یکی دیگر از ویژگی های جدید تلگرام در این نسخه این است که ادمین سوپرگروه ها و کانال ها در بخش Events Log می توانند تغییراتی که اخیرا در کانال یا گروه اتفاق افتاده مثل اضافه شدن یا کم شدن اعضای گروه را مشاهده کنند.

 


امکان استفاده از proxy داخلی نیز در این نسخه از تلگرام اضافه شده است ، این قابلیت به شما امکان می دهد که بدون استفاده از برنامه های تغیید دهند IP بتوانید Proxy مورد نظرتان را وارد کرده و از قابلیت هایی از تلگرام که در کشور ما دسترسی به آن ها محدود شده است مثل تماس صوتی تلگرام استفاده نمایید.

 

 

 



منبع : ویژگی های نسخه جدید تلگرام و تغییرات جدید تلگرام را بشناسیم